Week thuis? Naar het ziekenhuis! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Adrienne Drunen - WaarBenJij.nu Week thuis? Naar het ziekenhuis! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Adrienne Drunen - WaarBenJij.nu

Week thuis? Naar het ziekenhuis!

Blijf op de hoogte en volg Adrienne

01 September 2012 | Oeganda, Mukono

Yes, vandaag zijn de eerste lading foto’s klaar bij de Hema. Dus ik op m’n fietsje erheen en fietste direct door naar m’n werk. Ik dacht nog: Dit word een leuke dag!
Eenmaal op mijn werk keek ik mijn ogen uit vanwege de nieuwe collectie dat al voor een groot gedeelte in hangt. Helaas kreeg ik last van mijn buik…ik dacht komt vast door het NLse eten. Maar helaas na het middag eten werd ik zieker en zieker en werd dus naar huis gestuurd. Eenmaal thuis dook ik mijn bed in met de gedachte dat ik mij aanstelde. 3 uur later kwam Inci, we hadden namelijk afgesproken en omdat ik nog steeds zoiets had van ik moet me niet aanstellen liet ik haar gewoon komen. Ik werd getemperatuurd en had 38.5 graden…okee vooruit een beetje verhoging. Maar een half uurtje later was dat toch alweer 39.3 graden. Mmm…dat word richting de HAP. Daar gaan we dan richting Gouda…ik kon er toen nog wel om lachen “heb ik weer” dacht ik. Ik werd doorgestuurd naar Rotterdam t Tropenziekenhuis omdat ze het niet helemaal vertrouwde. Ik werd toen zieker en zieker en vond het geen lachertje meer. Ik werd daar getest op malaria maar gelukkig had ik dat niet. Ze wilde me wel voor de zekerheid een nachtje houden. Die avond laat had ik nog maar 37.9 graden dus ik dacht mogen lekker naar huis! Helaas was dit niet het geval want werd zondag ochtend weer getempt en toen had ik weer 39 graden. Dat betekent blijven en bloedprikken! Ik werd om de zoveel tijd getempt en bloed geprikt want heb je boven de 38.5 graden dan willen ze weer bloed van je..pff..ik werd leeggezogen!
Ik heb mij nog nooit zo beroerd gevoeld!

Omdat ik in Afrika naar de tandarts was geweest moest ik in isolatiecel. Dat betekent dat alleen marsmannetjes je mogen bezoeken in van die apenpakjes! Hihi…dat zag er toch wel grappig uit!
alleen vond ik het op dat moment niet zo heel grappig meer. Als ik de zuster belde dan moest ik blij zijn dat ze na een half uur kwamen want het kon ook zo 2 uur later zijn. Dat was vooral overdag het geval, s’ nachts kwamen ze snel!

Ach ja…donderdag mocht ik dan eindelijk naar huis en kreeg k de uitslag: Salmonella ! JAK. Wie verzint dat nou…ben je in NL krijg je Salmonella. Welke variant salmonella het is krijg ik de 18e te horen. Is het de buiktyfus dan kan ik het nog van Afrika hebben meegenomen maar is dat niet zo…dan snap ik 1 niet HOE ik het gekregen heb en dan moet ik wel heel hard lachen! Kom op…dan ben je in Afrika geweest en dan krijg je het in Nederland…najaa we zullen het zien!
Ik ben in ieder geval weer een avontuur rijker !;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Mukono

.

.

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2014

Reis Uganda 2014

23 Juni 2014

Afrika?

09 Juni 2014

Van Afrika naar Amerika & terug?

07 December 2013

Wauw! outreach 6 dec.

16 November 2013

(Birthday &) Outreach
Adrienne

.

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 11203

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 31 December 3000

.

Landen bezocht: