Safari dag 1 - De boottocht - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Adrienne Drunen - WaarBenJij.nu Safari dag 1 - De boottocht - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Adrienne Drunen - WaarBenJij.nu

Safari dag 1 - De boottocht

Blijf op de hoogte en volg Adrienne

20 Augustus 2012 | Oeganda, Mukono

Om 5.00 uur ging dan de wekker. Phoeeeh het is toch wel erg vroeg! Maar vandaag is de dag dat we op safari gaan!! Daar gaan we dan. Eerst weer door de arme straten en proberen om eventjes te slapen wat natuurlijk niet lukt op de hobbel wegen. Na 5,5 uur gereden te hebben met een “Boes,boes” plaspauze kregen we dan onze eerste dier te zien, namelijk; de aap!! Langs de weg (na een prachtige waterval!) later zagen we olifanten in de verte, herten langs de weg en giraffe en dat terwijl we nog niet eens op het park waren. Laat het avontuur maar beginnen :D
Hoe verder we hobbelden hoe dichterbij we bij de olifanten, giraffes en buffels kwamen. Na nog zeker 1,5 uur gereden te hebben kwamen we bij de Nijl aan waar we een boottocht op gingen maken.
De boottocht
Het was echt prachtig weer: het was erg warm en de zon scheen vol op.
De eerste dieren: de nijlpaarden (Hippo’s) hadden we al snel gezien. Tijdens het varen zagen we verschillende dieren: buffels  de losers!, apen, bijzondere vogels, nijlpaarden en ja,ja de krokodil!!
Elianne en ik gingen achterin (boven) op de grond zitten zodat Sanne en Wouter op de bankjes konden zitten. We zagen donkere wolken en flitsen in de verte dus we zaten elkaar een beetje gek te maken over noodweer. We zaten namelijk in een metalen hoge boot op het water en in het water zwemmen nijlpaarden en krokodillen op de kant. Hmm… dat was toen nog wel grappig ! maar helaas kwam dat noodweer dichterbij en voordat we het wisten zaten we er midden in! Mennnnn wat was dat eng! Sta je daar langs de kant je ziet geen hand voor ogen door de regen en de flitsen en dan nog te bedenken dat je net een krokodil zag weg “rennen”. Ieeehl…!
Gelukkig is de bliksem niet in geslagen en het noodweer was over gewaaid. Mijn rug was drijfnat door de lekkende boot! En het was toch wel erg koud geworden. We gingen verder varen en kwamen bij een waterval uit…het was zeker mooi maar we wilde vooral weer terug naar de bus!

Eenmaal weer naar de bus gingen we naar ons huisje. Onderweg zagen we olifanten die vlak langs de weg stonden en nog wel meer dieren. Eenmaal bij het huisje keken we onze ogen uit! WAUW wat was de omgeving mooi! We keken over de Nijl uit en t landschap is daar zo ontzettend mooi! Niet in woorden te omschrijven!! Ook het huisje zag er goed verzorgt uit. Eerst even gecheckt of er geen slang onder mn bed sliep maar dat was gelukkig niet het geval. We hadden gewoon een WARME douche! Wat een luxe!! Om 20.30 konden we eindelijk avondeten! Wat hadden we een trek, we hadden namelijk alleen ontbeten en niet geluncht. Maar wat was het eten lekker; Italiaans!
Ben benieuwd wat ons morgen te wachten staat.