Wauw! outreach 6 dec. - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Adrienne Drunen - WaarBenJij.nu Wauw! outreach 6 dec. - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Adrienne Drunen - WaarBenJij.nu

Wauw! outreach 6 dec.

Blijf op de hoogte en volg Adrienne

07 December 2013 | Verenigde Staten, Harrisburg

Heey!

Is sint al langsgekomen en wat leuks achtergelaten?
Ik heb hier op 5 dec mijn kruidnoten eindelijk kunnen openmaken, en heb ze ze heerlijk opgegeten met mn kamergenoot .
Gisteren 6 december was het een hele bijzondere dag en ik wil graag met jullie delen.
Eerder die week; de 2 dagen voor dat we op oureach ging was ik niet mijzelf.
Ik wist niet wat er aan de hand was, maar ik kon moeilijk vrolijk zijn en genieten. Ik wist dat ik hier wilde zijn want God opende mijn ogen tijdens thanksgiving hoe bijzonder en waardevol deze plek is. Eigenlijk wilde ik gewoon meer van God, maar ik wist niet hoe. Ik vond mezelf niet waardig om door God te gebruikt te worden dus ik dacht het is alleen voor al de anderen maar God wil mij niet gebruiken. Dat was ik kwam gewoon simpelweg niet verder.
Ik zou voor childrens ministry 6 dec. Op outreach gaan. (voor een toets) Ik had voor deze dagen er erg veel zin in maar de dagen ervoor en zelfs vrijdag ochtend had ik er niet meer zin in. Want mijn instelling was; God wil mij toch niet gebruiken dus waarom zou ik gaan?
We hadden vrijdag chapel (kerk) en het was een powerful dienst met een goed woord maar nog steeds ik kon niet geloven dat God mij wilde gebruiken en ik wilde niet naar de ministry gaan.
Na de lunch ging ik even naar huis en daar had een lieve vriendin een kaartje neergelegd met een echte bemoediging en een reepje chocola. Zo lief!
Ik wist ik moet bidden ik moet naar God gaan, dus dat deed ik ik legde de outreach ministry in Zijn handen en ik vroeg of Hij mij wilde veranderen, ik wilde niet in sadness rond blijven lopen, ik wil met joy en passie rondlopen.
Ik ging naar de meeting om het voor te bereiden. Het theme wat wij hadden was; “ God can change your hart”. Super powerful thema en we hadden hoge verwachtingen. Ik was involved met de craft/knutselen. En dat was het volgdende; de kinderen zouden eerst een hart van steen krijgen, op die steen mogen ze opschrijven wat zij aan God willen geven; anger, jaloesy, hate etc. En als ze dat hebben gedaan dan konden ze naar het kruis toekomen en daar in het bakje neerleggen en een nieuw hart uit het bakje pakken; een hart dat zeg “This is how Jesus you see; preciouse, beautiful, his child etc.
Ik moest met het craft team het gaan uitleggen hoe het werkte, ieder van ons had een stenen hart en had een blaadje in de handen dat zegt wat ik/wij aan God wilde geven als voorbeeld.
we hadden; Hate -> love, selfflish -> giving, sadness -> Joy. Ik had de laatste en voor de andere was het meer als een voorbeeld wat God al heeft gedaan in hun leven maar ik wist ik wil leven in Joy ook al gaan er dingen verkeerd, ook al doen mensen niet altijd even aardig ik mag in Joy leven want God leeft in mij. Dus we moesten het uitleggen wat ik aan God wilde geven en wat hij mij ervoor terug gaf.
Het was zo bijzonder want toen ik aan de beurt was had ik alle juiste woorden om uit te leggen en toen ik het zelf (zonder dat ze dat natuurlijk echt weten dat het voor mij een stap was) neerlegde bij het kruis, veranderde er wat. Ik had rust, ik kon het eindelijk loslaten. Hierna kregen de kinderen een stenen papieren hart waar zij kunnen opschrijven wat zij aan God wilde geven. En dit was zoo bijzonder moment!
Ik liep naar kinderen en hielp ze met omdraaien om aan de tafel te zitten. Ik ging op mn knieen bij een meisje zitten en ik vroeg wat zij aan God wilde geven. En ze zei; het zelfde als wat jij dit “my sadness” ik vroeg waarom ze verdrietig was en op dat moment begon ze te huilen. Ik zei dat ze het niet hoefde te vertellen tegen mij maar dat ze het wel aan God kan vertellen. En ik had een heel goed gesprek met haar en kon voor haar bidden. Weetje...God was daar! God changed letterlijk kinderharten en raakte ze aan. Het was zo ontzetten bijzonder; ik heb gewoon tranen in mn ogen ervan. Er was 1 jongentje dat begon te huilen, te huilen hij huilde heel de tijd God raakte dat jongetje aan. En zo zijn er zoveel kinderen die met heel hun hart hun struggle aan God gaf.
Die avond kwamen we terug op school; ik was veranderend ik was blij ik was vrolijk en ik had een vreugde in mij dat echt was en ik kon weer genieten. We hadden kerst evant wat ook heel speciaal leuk en gezellig was! Maar daar wil ik nu even niet teveel op ingaan (off topic)
toen ik savonds laat weer in mn bed lag en met een flashlight de box met de stenen harten erbij pakte om te lezen wat kinderen aan God hebben gegeven, was ik meer overwelmt. Hieronder een aantal voorbeelden;
This is what I want to give to Jesus:
- sadness
- jaloesy
- hate
- selflish
- anger
- my dad (!) (meeste kinderen die komen hebben een slechte thuissituatie en dit kindje wilde zijn vader geven aan God om hem te veranderen, zo lief!)
- everything (!)(!)
- my heart (!)(!)(!)
En zo zijn er nog veel meer harten.

Het was een bijzondere dag, een dag die ik hopelijk niet meer zal vergeten. De kinderen zijn veranderd door God, sommige kinderen hebben hun leven aan God gegevenn...hoe prachtig!!
Ik kan er nog wel veel meer erover schrijven maar wil het niet te lang maken, dus ik stop.
Maar zo zie je; God leeft!! Hij leeft, Hij houdt van ons/JOU en Hij kan alles, ALLES, veranderen..Hij wilt je helpen en er voor je zijn..het enigste wat jij hoeft te doen is naar Hem toe komen en zeggen; Heer ik geeft u mijn.......
En geloof mij Hij gaat het doen!!
En wat ik ook had gezegt tegen dat meisje waar ik meer praatte; dat als je verdrietig bent dat je mag huilen, dat het goed is maar dat je ALTIJD mag weten dat God van je houdt en dat Hij jou joy wil zijn; dat je dan blij mag zijn dat Hij van je houdt en nooit in de steek laat.
“ I WILL GIVE YOU A NEW HEART AND A NEW SPIRIT WHITIN YOU” ezekiel 11:19a

Liefss Adrienne


  • 07 December 2013 - 23:59

    Carolne:

    Kusssss, mama

  • 09 December 2013 - 08:40

    Ingrid:

    Hier denk ik echt, worden als een kind.................oprecht , puur,.....Het begint bij ons vaak bij het denken , over jezelf (wat een ander denkt over jou!!) Onze identiteit ligt in Christus,God ziet ons aan door Hem, en Hij is heilig, rein, volmaakt, hou je daar aan vast Adrienne, wij zijn een nieuwe schepping.....Hij gebruikt jou echt!!!

    Liefs, in Christus verbonden,
    Ingrid

  • 13 December 2013 - 09:31

    Hetty:

    Lieve Adriënne,

    Wat mooi en bijzonder dat je dit allemaal meegemaakt hebt, zeg...
    Het is niet altijd makkelijk maar je groeit er wel heel erg door he?
    Je bent zo'n lieve meid en we hebben bewóndering voor je hoor!

    We willen je ook alvast hele fijn en goede kerstdagen toewensen en een mooi en gezegend nieuw jaar voor je.

    Liefs van (oom) Bram, (tante) Hetty en kinderen.

  • 07 Januari 2014 - 23:09

    Selma:

    Lieve Adriënne,

    Super tof om je verslagen te lezen. God is goed en Hij is erbij, altijd, overal!
    Wees gezegend om tot zegen te zijn.

    Lieve groet, ook vanuit Impact,

    Selma Beauchez

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Harrisburg

.

.

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2014

Reis Uganda 2014

23 Juni 2014

Afrika?

09 Juni 2014

Van Afrika naar Amerika & terug?

07 December 2013

Wauw! outreach 6 dec.

16 November 2013

(Birthday &) Outreach
Adrienne

.

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 11142

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 31 December 3000

.

Landen bezocht: