Afrika gecanceld. - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Adrienne Drunen - WaarBenJij.nu Afrika gecanceld. - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Adrienne Drunen - WaarBenJij.nu

Afrika gecanceld.

Blijf op de hoogte en volg Adrienne

06 Juli 2013 | Nederland, Waddinxveen


Ja, zoals je het leest gaat Afrika niet door. Afgelopen maand is God flink met mij bezig geweest en heeft mij totaal op z’n kop gezet.

Ik ben dorstig en hongerig naar God, Ik wil God beter leren kennen en helemaal voor Hem leven. Hij heeft mij het verlangen gegeven om mensen en vooral kinderen te helpen en voor ze te zijn. Super mooi en daarom is Afrika ook goed om heen te gaan maar God heeft mij wat laten zien. Hij liet mij zien dat Afrika meer mijn weg is dan Zijn weg, het is goed maar God liet mij zien dat Zijn weg hoger en mooier is, dat ik door Zijn weg te gaan bewandelen meer kan betekenen voor Gods plan in mij.

God heeft mij de verlangen gegeven om Hem beter te leren kennen en echt voor Hem te leven. Dit vond ik erg lastig om te begrijpen, waarom legt God de verlangen in mijn hart om de bijbelschool te doen op het moment dat Afrika al voor de deur klaar staat. Ik snapte het niet. Maar God liet mij zien dat Zijn weg hoger is en het goed is om eerst gevoed te worden om zo een getuige te kunnen zijn van Hem en om daarna uit te stappen en zijn woord te verkondigen.
Ik kreeg de dag nadat hij mij dit liet zien een hele toepasselijke tekst...ik bladerde door mijn bijbel en stopte bij Jesaja 55:8-13 en dat zegt het volgende:

“8.Mijn plannen zijn niet jullie plannen, en jullie wegen zijn niet mijn wegen –spreekt de Heer.
9.want zo hoog als de hemel is boven de aarde, zo ver gaan mijn wegen jullie wegen te boven, en mijn plannen jullie plannen.
10.Zoals regen of sneeuw neerdaalt uit de hemel en daarheen niet terugkeert zonder eerst de aarde te doordrenken, haar te bevruchten en te laten gedijden, zodat er zaad is om te zaaien en brood om te eten- 11. Zo geldt dit ook voor het woord dat voorkomt uit mijn mond: het keert niet vruchteloos naar mij terug, niet zonder eerst te doen wat ik wil en te volbrengen wat ik gebied.
12. Vol vreugde zullen jullie uittrekken en in vrede zul je huiswaarts keren. Bergen en heuvels zullen je juichend begroeten, en alle bomen zullen in de handen klappen.
13. Doornstruiken maken plaats voor cipressen, distels voor mirtenstruiken. Zo zal de Heer zich roem verwerven, het is een eeuwig en onvergankelijk teken.”

Toeval bestaat niet! (check ook de eerste verzen van Jesaja 55)

Dit zette alles op zn kop. God is mijn verlangens gaan veranderen. Ik zelf wil al 4 jaar lang dolgraag voor een langere tijd naar Afrika toe om daar te dienen (wat nog steeds goed is!) maar God heeft een verlangen in mijn hart gestopt dat alles en ook echt alles te boven gaan. Ik wil nu alleen nog maar God beter leren kennen en echt voor Hem leven zodat ik na de bijbelschool meer kan gaan betekenen, waar ik dan ook heen mag gaan.
God heeft een bijbelschool op mijn pad gebracht en ik heb me aangemeld en ik wacht op dit moment op een mail of ik ben aangenomen of niet.
De bijbelschool begint in september 2013. Ik zou op dat moment eigenlijk in Afrika moeten zitten maar dit gaat dus niet door. Ik heb tijdens het aanmelden op de bijbelschool de contactpersoon van de organisatie van Afrika op de hoogte gebracht van de situatie en gevraagd of zij eventueel in de problemen zouden komen als ik niet zou komen. Hierop kreeg ik een fijne mail terug. Ze komen niet in de problemen als ik niet zou komen en ze stimuleren mij om de weg met God te gaan. Echt een zegen!

Het is/was niet makkelijk, ik heb alles in Gods handen moeten leggen. Ik heb mijn baan moeten opzeggen, mijn auto moeten verkopen en Afrika mijn grootste wens moeten cancelen en dit allemaal terwijl ik het nog niet zeker wist/weet of ik ben aangenomen. Maar ik weet wel dat God dit wilde omdat Hij wil dat ik op Hem ga vertrouwen. En ja ik heb nog heel veel te leren!

En wat nu verder?
Alle verzamelde spullen heb ik weggebracht naar Dronten waar de container staat voor het kindertehuis. Ik ben blij dat er zoveel spullen is opgehaald en verzameld. Wat zullen de kinderen en piet en pita er blij mee zijn!
Als er mensen zijn die graag door willen sparen voor het kindertehuis of het kindertehuis willen steunen dan kan dat! Kijk op www.nacmu.org klik op de NLse vlag rechtsboven en klik op sponsoring en kijk wat jij kan doen voor het kindertehuis.
Ook kun je op deze website de rugzak verhalen van de kinderen lezen. Je leest hoe ze bij Noah’s ark children’s ministry terecht zijn gekomen en hoe het nu met ze gaat. Indrukwekkend en mooi om te lezen!

Het gekregen sponsor geld voor de reis naar Afrika.
Ik geef al het geld terug en alle mensen die gesponsord hebben mogen zelf kiezen wat ze er mee willen doen. Op de website van het kindertehuis staat ook de algemene rekeningnummer voor eenmalige giften.

De bijbelschool:
Als ik ben aangenomen dan zal ik meer vertellen over de bijbelschool. En ben ik niet aangenomen dan zal ik meer vertellen over de weg die God dan wel voor mij heeft.

  • 06 Juli 2013 - 12:24

    Annemarie:

    Lieve Adrienne,

    Dappere en mooie beslissing! Mooi dat je de weg wilt gaan die God je wijst. Je bent een voorbeeld & bemoediging voor mij! Xxxx An

  • 06 Juli 2013 - 13:17

    Sanne:

    Wat bijzonder Adriënne!
    Heb er niet zoveel woorden voor...

    Veel succes en vertrouw op Hem.
    Want: wie op Hem vertrouwd zal nooit bedrogen uitkomen.

  • 06 Juli 2013 - 14:21

    Thera:

    Dus dat is de reden!;-) echt heel wat hoor, dat het nu niet door gaat!! Maar het komt wel goed met jou, wat je nu gaat doen is ook erg mooi! Ik hoop dat je aangenomen word joh! Grappig, ik dacht het echt al.. Zei tegen mn zus ik denk dat ze de Bijbelschool gaat doen! Want daar heb je het vaker over gehad hè. Veel succes en ik ben alweer benieuwd naar je volgende blog!;) P.s ik heb nog niets gehoord:( Liefs!

  • 06 Juli 2013 - 15:39

    Heleen:

    Poeh, A3,

    Je geduld wordt enorm op de proef gesteld!! Wat een rotsvast vertrouwen heb jij!!
    Gods wegen zijn ondoorgrondelijk!!

    liefs Heleen.

    p.s. het sponsergeld is gewoon voor Afrika!

  • 07 Juli 2013 - 12:21

    Annemarie:

    Adrienne, wat heerlijk om je verhaal ook nog eens te lezen, na het gehoord te hebben. Er stroomt kracht doorheen. En een enorme passie, verlangen en honger naar God! Wat heerlijk om jou je weg met de Heer te zien gaan. In volledige gehoorzaamheid het avontuur met God in. Je daagt mij daarin uit. Om ook opnieuw op avontuur te gaan. Thanks! En heel vele zegen! Hou ons op de hoogte. Ik zie uit naar wat de Heer nog meer voor jou in petto heeft! Be blessed!

  • 08 Juli 2013 - 17:06

    Goline :

    Mooi verhaal! Het doet me denken aan wat er staat in spreuken 16: 9 Een mens stippelt zijn weg uit, de Heer bepaalt de richting die hij gaat. Je gaat een mooie opleiding doen! Veel zegen hierbij!

  • 11 Juli 2013 - 09:33

    Petra Van Suilichem:

    Wauw.....wat bijzonder om zo Gods leiding te ervaren....ik weet hoe enthousiast je was...
    veel Zegen op je studie!!!!Zijn weg is de juiste!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Waddinxveen

.

.

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2014

Reis Uganda 2014

23 Juni 2014

Afrika?

09 Juni 2014

Van Afrika naar Amerika & terug?

07 December 2013

Wauw! outreach 6 dec.

16 November 2013

(Birthday &) Outreach
Adrienne

.

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 11187

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 31 December 3000

.

Landen bezocht: